torsdag 27. desember 2012

Romjul

... Ja, romjulsmagien er så absolutt tilstede. Med jobbfri, barnehagefri, nye leker og god mat.
Fred og ro, telefoner fra fjern familie, og kos med gode venner...


Men i tradisjonens tro brukes også disse dagene til å reflektere over året som har gått. Se på hvilke mål vi siktet oss inn på og hva vi har oppnådd i forhold til det. 
Det å bekrefte bedring og progresjon hos seg selv og de en er glad i, gir motivasjon til å sette seg nye mål. Bekreftelse gir mot, mot gir tro, tro gir glede - og det, kan vi aldri få for mye av! 

Årets nyttårsløfter var enkle og konkrete, og vi kan med glede se tilbake å føle at vi gjorde noe positivt! For eksempel var løftet om dessert hver søndag, veldig positivt for både store og små :) 


Nå reflekterer vi over neste års nyttårsløfter, mens vi rydder i skuffer og skap. Kaster og gir bort, og renser både hus og sinn for negative energier!

*God romjul*



3 kommentarer:

  1. det nyttårsforsettet var fint! Og nå stjelt! Endelig et jeg skal klare å holde ;)

    mvh Katrine

    SvarSlett
  2. Heisann!!
    Høres ut som du bruker romjulsdagene godt :)
    Fri fra jobb og barnehage er nydelig!
    Jeg har også prøvd på dessert på søndagen, er nok ikke kommey helt i mål...får prøve på nytt i det nye året ;)
    Takk for fine ord hos meg!
    Ønsker deg fine dager frem mot nyttår!
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  3. Det var det beste nyttårsforsettet jeg har sett.
    Godt nyttår til deg Karen!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en hilsen! Takk for besøk :)