torsdag 1. august 2013

Knekkebrød!

Nest etter nybakte brød så er hjemmelagde knekkebrød det beste vi vet her i heimen! "Lille Engelen spiser alltid ekstra mye kveldsmat når det er knekkebrød på gang...

Og så kan man nesten bruke hva som helst av det man har i bakeskuffen, så lenge man har noe mel som binder det hele sammen.


Oppskrift:
1dl. byggmel
1dl. havregryn
1dl. kruskakli
1dl. havrekli
1dl. kokos
1dl. sesamfrø
1dl. linfrø
1dl. solsikkekjerner
1dl. gresskarkjerner
1ts. salt
ca. 4dl. kaldt vann (nok til å binde det hele sammen)
Det er også godt med en ss. kanel i for variasjon.

Bland sammen.
Fordel røren på to bakebrett, bruk slikkepott til å bre det utover hele brettet.
Lag ruter med et pizzahjul.

Stekes på 160 grader varmluft i 2x35 min.
Sett ett brett helt øverst og ett helt nederst i ovnen, og snu de om etter de første 35 min.

Avkjøles på bakebrettet under en kjøkkenvifte.

2 kommentarer:

  1. Umm, får vann i munnen jeg nå. Svigermor baker ofte hjemmebakte knekkebrød og de er nesten samme oppskrift som det du har. Jeg skal prøve dine for jeg spiser mye knekkebrød. Blir jo så oppblåst av brød.
    Tenkte på deg i dag da jeg laget lunch inspirert av deg. En liten omelett med bittelitt ost og fenalår. Godt å høre at barnehagen er i gang igjen. (Husker at det var en lettelse ja, da propelljentene var små. ;)

    Stor Klem ;)

    SvarSlett
  2. mmm det så utrolig godt ut:) Fargen på veggen er Jotun`s sand. Vi er veldig fornøyd, den fargen passer til alt:)
    Ønsker deg en fin kveld:)
    Klemmer ♥

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en hilsen! Takk for besøk :)