lørdag 9. november 2013

Babymat #1

Hvorfor i alle dager gjorde jeg ikke dette med "lille Engelen"? 
Nok en gang slår det meg at den førstefødte er dømt til å være prøvekanin, og at etterpåklokskapen kommer godt ut for nr. to.

Når man får barn for første gang, er det altformye Svada  teori som skal omsettes i praksis, og man blir fulstendig paranoid. Livredd for å "gjøre noe galt", og stort sett ender det i at alt bare gjøres halvveis! 
Men, mer om det senere!

Denne gangen, klok av skade, har jeg funnet ut at babyer faktisk spytter ut maten de første gangene, at å stadig prøve nye smaker, bare gjør vond verre, og at kjøpematen sjelden blir suksess uansett!
Så denne gangen når "lillebror" krevde mer mat, lot jeg meg inspirere til å lage selv!


Jeg begynte med søtpotet, og ga litt av det hver dag i to uker, og så utvidet jeg med mer smak og større måltid.
En søtpotet, stilken fra en brokoli og to epler. 
Vann som akkurat dekker alt, og kok opp. Ta ut eplene etter oppkok (når de er møre), og la resten koke seg mørt. (30 min. eller mer)


Mos søtpotet og brokolistilk med stavmikser, tilsett noen skjeer av kokekraften, eplene og et dryss kardemomme, og mos med stavmikser.
Mmmmm - kunne spist det selv!
(dette ble ca. 8 middager)


Og "Lillebror" var overbegeistret! Spiste alt, og enda var det plass til dessert og sviskesaft!
Happy baby -> Happy mama

:)


1 kommentar:

  1. Hei søte du!
    Så koselig at du tok deg tid til å kommentere inne på bloggen min :)

    Gratulerer med en liten prins, han er jo bare herlig! kos deg og nyt tiden med veslemann.

    Kommentaren din inne hos meg gjorde meg hoppende glad.
    klem
    -Maia

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en hilsen! Takk for besøk :)