torsdag 19. desember 2013

3. Adventshelg

Tiden går så fort, og likevel har jeg så god tid i år!
Jeg som er vant til å jobbe i butikk, kjenner julen som en hektisk tid der man aldri strekker til, og aldri blir "ferdig", fordi de fordømrade butikkene skal ha åpen til alle døgnets tider! 
Men i år har jeg permisjon, og i morgen, er siste permisjonsdag, før tilværelsen som Arbeidssøker begynner! 

Men nok om det...


Den 3. adventshelgen bakte vi julemenner, spiste julemenner. Spilte spill, tegnet og hadde en fantastisk behagelig "søndagsfølelse" hele helgen igjennom!


"Lillebror" var med på det meste - på sin egen måte!

Sist jul startet vi en tradisjon her i heimen, nemlig at vi den 3.søndagen i advent setter julestyret på pause, og innviterer store og små bygdevenner til julefilm i fjøskinoen vår!

Fjøsgangen og kinorommet var fylt med stearinlys. Det duftet deilig av gløgg og julebakst. Roen senket seg hos de voksne, og gleden steg hos de små.
Julestemningen var satt! 




............


Ellers er det stadig mindre søvn her i heimen!
Man skulle tro det skulle bli bedre og lettere etterhvert som babyen vokser til, men noe skal det vist alltid være!
"Lillebror" sover lett og dårlig, og lite! 
Vi må bære han i søvn både 2, 3 og 10 ganger iløpet av kvelden, og når vi legger han fra oss, våkner han momentant!
På natten må han ligge med meg for å få sove, og da klarer han å holde på søvnen i alt fra 30 min, til knappe to timer, og han har begynt å få flere "våkenperioder" iløpet av natten!
*Slitsomt*

I morgen har vi time hos manuellterapaut, og jeg krysser fingre og tær for at nattesøvnen min ligger ett sted i noen muskler eller ledd!!!!!




2 kommentarer:

  1. Oj, da skjønner jeg godt at du ikke sover noe særlig. Huff da. Håper at manuell terapeuten er til god hjelp.
    Høres super koselig ut med låvekino. Julefreden senker seg. ;)
    Stor klem.

    SvarSlett
  2. Det slo meg; kan du ha en energi-herremann i hus. Kan han "slites" ut fysisk den lille krabaten? Kanskje han er en slik som er 100 prosent fysisk og flater helt ut når han sover? Bare en tanke som datt ned i hodet. Synes det gnistrer litt der i de øynene

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en hilsen! Takk for besøk :)