søndag 22. desember 2013

4. adventshelg

Pittelille julaften og i dag har jeg tent lys alene!
Har sendt mann og treåring på butikken for årets siste innkjøp, "Lillebror" sover litt ute i vognen, og jeg hutrer og fryser i min store søndagsgenser, drikker gløgg og prøver å lade kropp og sinn! 


I dag har vært en dårlig dag!
En slik dag der man har dårlig samvittighet, men klarer ikke gjøre det godt igjen! 
Hvor man sier mer nei, enn ja - og alt går utover en uskyldig trassig liten Engel, som bare prøver å oppleve julen for første og eneste gang, som en forventningsfull treåring! 

Etter at vi var på behandling med "Lillebror" på fredag, har kveld og nattetilstanden blitt VERRE! Mye verre! Og jeg er så trøtt, at jeg ser smånisser i bahamasskjorter, surfe i hagen!
I tillegg våknet Stine med feber i natt, og var lys våken, så mannen måtte sitte inne hos henne fra to til fem!
Så i dag har vi sovet på skift - og vært fryktelig kjedelig å ha med å gjøre!



Kallendergaven var dog å pynte pepperkakehus, så det gjorde vi etter frokost, mens vi drakk kaffe, og spiste oss høy på pynt med glassur! 

--------- ---------- ----------- 

Utover kvelden skal vi forhåpentligvis vaske og rydde litt, og få juletreet i hus - og kanskje.... Kanskje er "Lillebror" litt mindre øm i musklene, slik at vi får noen timer kveld og kanskje til og med litt natt! 

*krysser fingre*

3 kommentarer:

  1. ønsker deg en fredelig jul...med masssse god nattesøvn..lillebror får d nok bedre etterhvert skal du se <3 juleklem fra Astrid

    SvarSlett
  2. Ønsker deg og dine en riktig god jul♥
    Juleklemmer fra Mari♥

    SvarSlett
  3. Nå er det så alt for lenge siden jeg har lagt igjen et spor hos deg, men jeg leser og det er alltid like kjekt å se hva dere har tatt dere til:)
    Håper dagene i jula ble bedre for dere, at dagene var fine og nattesøvnen god:) Jeg ønsker dere alt godt for det nye året og håper 2014 er fyllt av gode øyeblikk som bare venter på å bli opplevd:)

    Godt nytt år
    og god klem:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en hilsen! Takk for besøk :)