torsdag 12. desember 2013

Julefred!

Ja, den glimter til fra tid til annen!
Jeg frydes over "Lille Engelen" sin juleopplevelse. Dette er første året hun er stor nok til å forstå, oppleve og ta minnene med seg, og det varmer mammahjertet! 
Hun opplever julen med alle sine sanser, og hver dag skjer det noe nytt og uventet!


I går hadde jeg mange planer, men "Lillebror" hadde en dårlig dag, så ting tok tid! 
Likevel kom julehuset på plass, og det ble høvelig rent iallfall
I dag var vi tidlig oppe, og vi hadde både spist frokost og fått brødbaksten i ovnen før "Lille Engelen" gnudde søvnen ut av øynene!

(Og det skal sies at det er første gang i min syv mnd. permisjon at denne effektiviteten har vært utøvd før klokken 12)


Når "Lillebror" sov i vognen, hadde jeg noen timer med min beste form for meditasjon! Matlaging! Det er balsam for sjelen, og i dag ble det julesnoperier!
Nøtteknekk og havrekuler med rom.



... Og når jeg skulle kose meg med en kopp te og litt (mer) prøvesmaking, hadde teposen klar tale... Ai ai, ja det har sklidd helt ut - men nå er det tid for å ta tak snart! Og jeg tripper hver dag når postbilen kommer, for jeg og mannen har nemlig kjøpt felles julegave i år! 
For et nytt å bedre liv :)


Men nå er det snart kveld - og etter en time eller to med legge-styr nå, skal jeg bake ut deilige peppernøtter. Deigen gogjør seg i kjøleskapet, og lukter himmelsk! 

*God Kveld*

6 kommentarer:

  1. ååå så flink du e Karen;)..nyyydelige bilder du legger ut...og så e du den poeten:)..ha en fin kveld:)..klem fra Astrid;)

    SvarSlett
  2. Ja du har jammen hatt en effektiv dag.
    Godt å få unna litt når ungene er stille.
    Her går det tregt med juleforberedelsene.
    Men jeg kommer nok i mål i år også.
    Jeg bruker å si at visst treet er pyntet,
    har tent noen lys og fått litt gaver og kaker
    i hus, så er det bra. Kakene behøver ikke
    en gang være hjemmebakte. Men siden jeg
    liker å bake håper jeg å få bakt litt småkaker.
    Ønsker deg en herlig adventshelg .)

    SvarSlett
  3. Glemte forresten å si at jeg likte veldig godt
    den adventsstaken din. Stilig med fylte
    norgesglass med lys oppå.

    SvarSlett
  4. Å, så koselig du har fått det. Føler julestemningen gjennom bildene. Fristende saker du har laget. Når hørte jeg at du skulle komme til meg å lage julegodt?? Hmm. ;-)
    Sender en stor adventsklem oppover det ganske land. Selv må jeg løpe nå, shoppingen er i gang. Puust.
    Klemmer

    SvarSlett
  5. if you are what you eat - then you are sweet *fnis*

    Fin kveld!
    klem

    SvarSlett
  6. Herlig julestemning hos dere!! OG godisen ser himmelsk ut...,så flink du har vært
    Klem♥

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en hilsen! Takk for besøk :)